Laadkabel of -poort.
De metalen behuizing biedt plaats aan de laadkabel of -poort die verbinding maakt met de wagen.
Ideaal voor maatwerk.
Integratie met gebouwsystemen. Poedercoating in elke gewenste RAL kleur en/of branding op de voorplaat.
Kant-en-klaar of individueel.
Afhankelijk van de grootte van het project kan Veton® op voorhand geconfigureerde, op maat gemaakte kasten leveren of losse, zelf te integreren (en te configureren) componenten (DIN).
Prijsbewust
Door ontdubbeling van bepaalde componenten is deze manier van werken vaak een zeer kostenefficiënte oplossing voor grotere installaties.
Lagere TCO.
Eenvoudige DIN-railcomponenten, functioneel gescheiden. Makkelijk te onderhouden en individueel te vervangen en te upgraden.
Veilig.
Er gaat enkel stroom naar de laadpunten als er een wagen effectief aangesloten is en vraagt om geladen te worden. Wanneer een laadpaal zonder verbonden auto aangereden wordt, ontstaan er geen gevaarlijke situaties.
Duurzaam.
In het geval van aanrijdingen volstaat het om enkel de behuizing van de laadpaal te vervangen. Verder is er geen nieuwe configuratie of indienststelling nodig.
Eenvoudig beheer.
Een enkele webpagina voor het management en de configuratie van een volledig laadplein.
Open source systeem.
Publiek beschikbare en frequent uitgebrachte software-updates met nieuwe features.
Geen vendor lock-in.
Vrije keuze van EMS en back-office platform. Geen verplichte communicatie via Veton®. Geen softwarematige of aan licenties gekoppelde beperkingen in de sturing.
Slim.
Maximaal 48 laadpunten per centraal gestuurde groep. Meerdere groepen mogelijk.
Load balancing.
Geïntegreerde statische load balancing. Dynamische load balancing via externe meter of extern EMS. Load balancing op meerdere niveaus mogelijk.
EMS-onafhankelijk.
Laden op zonnestroom, dynamische tarieven, peak shaving en AI-geoptimaliseerde voorspellingen zijn slechts een fractie van de mogelijkheden die door third-party energiebeheersystemen zoals Mint van Phoenix Contact, Luqas van Qbus, Loxone of Niko voorzien kunnen worden.
Charging services.
Veton® laadpunten zijn reeds geïntegreerd met een aantal grote CPO- en eMSP-platformen (zoals E-Flux, Optimile en Last Mile Solutions). In principe kunnen ze op vraag geïntegreerd worden met om het even welk (open) platform.